Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


                                                 

A nagykapacitású tranzitútvonalak mellett a kistérség belső közúti kapcsolatai fejletlenek. A településeket összekötő utak minősége rossz és a szomszédos kistérségekkel való tranzverzális kapcsolatok a legutóbbi időkig rendkívül hiányosak voltak. A Tatárszentgyörgy - Örkény és az Örkény - Hernád összekötő utak felújításával a déli mikrorégióban sokat javult a helyzet. Egyre sürgetőbbé válik viszont a jelenleg "zsákfalu" helyzetben lévő Pusztavacs környéki utak megépítése. A legfontosabb a Rákóczi-telepet Hernáddal összekötő út, illetve az Újlengyel - Pusztavacs közút szilárd burkolattal való ellátása. 

Megjegyzendő, hogy M5-ös autópályán bevezetett matricás úthasználat következtében a tranzitforgalom Dabast, Örkényt és Táborfalvát súlytó áradata nagy mértékben csökkent. Az 5-ös út menti településeken még így is jelentős a belterületi környezeti terhelés, ezért hosszú távon mindenképpen cél az országút Dabast és Örkényt elkerülő szakaszának megvalósítása.

A térséget felfűző Bp. - Lajosmizse - Kecskemét vasútvonal mind műszakilag, mind esztétikailag igen leromlott állapotban van. Kecskemét felé a vasúti összeköttetés nagyon lassú. Budapest központja másfél órás utazással érhető el vasúton.

A kistérség minden települése ellátott vezetékes ivóvízzel és be van kapcsolva a gázhálózatba. Csatornázás minden településen van a 2000 lélekszám alatti három település (Pusztavacs, Tatárszentgyörgy és Újlengyel) kivételével. Cél ezen települések mielőbbi bekapcsolása a szennyvíztisztításba, s Dabas jelenlegi csatornázottsági szintjének teljessé tétele, mely jelenleg 30 % körüli.